onsdag 28 april 2010

Klädsel till sulky


Direkt när jag såg det grön/vit prickiga tyget på Ikea så visste jag vad jag skulle sy av det.
Vi har en gammal sulky som använts som dagisvagn i många år. Klädseln var svart/blå, smutsig, sliten och allmänt ful (självklart glömde jag att fota den innan jag satte sprättaren i klädseln).
Nu skulle vagnen äntligen få en ny klädsel.

Jag blev så pass nöjd med resultatet att jag kände mig motiverad att sy en liten "vagnkasse" till.
Nu känns vagnen riktigt vårfräsch och den har premiärrullat på söder där den fick en del uppskattande blickar.

Nästa projekt blir en suflett till Bugaboon i samma tyg...



9 kommentarer:

  1. Den blev supersnygg ju. Har saknat dig här i bloggvärlden. Har du haft något särskilt för dig senaste tiden?

    SvaraRadera
  2. så snygg, härlig grön färg med!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!! Nu satte du ideér i min skalle, har också en sunkig sulky som jag använder dagligen... :-)

    Var det svårt/jobbigt?

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Vad skoj med jobbet och skoj att plugga. Men jag förstår att sömnaden får ta ett steg åt sidan då. Vet ju hur mycket tid och energi det kräver. Särskilt när man är mamma. Förstår inte hur du orkar. Ja jag har börjat sälja en del nu. Men bara i väldigt liten skala. Håller dock på att bygga upp en liten webshop i bloggform (som så många andra som syr här i cybern). Men allt kommer vara väldigt spartanskt och framför allt vill jag inte att det ska ta för mycket tid (press) nu när jag är mammaledig. Vill att det ska kännas skoj...och så fort jag känner mig stressad och pressad försvinner det roliga med att sy har jag märkt.

    SvaraRadera
  5. Gud vad läckert!!!! Superfint blev det!! Smart med vagnväskan i samma tyg. Ett riktigt vårigt litet utropstecken på gator och torg kan jag tänka:)

    SvaraRadera
  6. Hel snyggt! Har alltid drömt om att klä om en vagn, men det har kännts så oöverstigligt jobbigt - är det det?

    SvaraRadera